Κυριακή 1 Νοεμβρίου 2020

Νοέμβριος


November Morning (John Atkinson Grimshaw)


Γράμμα το Νοέμβριο (Σίλβια Πλαθ)

Αγάπη μου, ο κόσμος
ξαφνικά αλλάζει, αλλάζει χρώμα.
Το φως του δρόμου
ξεχύνεται σκίζοντας τους μακρόστενους
καρπούς του ψυχανθούς εννιά η ώρα το πρωί.
Είναι η Αρκτική.

Αυτός ο μικρός ο μαύρος
κύκλος, με την  καστανόξανθη μεταξένια χλόη του – μαλλιά μωρού.
Υπάρχει στον αέρα ένα πράσινο,
απαλό, απολαυστικό.
που με θάλπει τρυφερά.

Είμαι ξαναμμένη και ζεστή.
Νομίζω πως είμαι τεράστια,
είμαι τόσο βλακωδώς ευτυχισμένη,
οι γαλότσες μου
πλατσουρίζουν  και πλατσουρίζουν βαθιά μέσα στο όμορφο κόκκινο.

[…………………………………………………..]

Ω αγάπη μου, ω άσπιλε.
Κανείς εκτός από μένα
δεν περπατά σε τούτο τον υγρότοπο μέχρι το κόκαλο βρεγμένος.
Τα αναντικατάστατα
χρυσαφιά ματώνουν και βαθαίνουν, τα στόματα των Θερμοπυλών.

(Σίλβια Πλαθ, Ποιήματα, εκδ. Κέδρος)


O Νοέμβριος είναι το ένατο κομμάτι απ' το άλμπουμ του Γερμανο-Βρετανού  Μαξ Ρίχτερ (γεν.1966) "Memoryhouse". H μουσική του Ρίχτερ συνδυάζει στοιχεία σύγχρονης κλασικής μουσικής (να θυμίσουμε ότι ο Ρίχτερ μελέτησε με τον Ιταλό πειραματιστή Λουτσιάνο Μπέριο) μαζί με ηλεκτρονικές και ποπ επιρροές. Το αποτέλεσμα είναι ένας ατομοσφαιρικός ηχητικός κόσμος που έρχεται να προστεθεί στους ποικιλόμορφους ήχους του 21ου αιώνα.

Ακούμε τον Νοέμβρη  από μια νεαρή Νορβηγίδα βιολονίστρια, Mari Samuelsen στην πρώτη της συνεργασία με την Deutsche Grammophone


ΠΗΓΕΣ
Wikipedia
Discover Music
The Listener's Club

2 σχόλια:

  1. Τι ομορφο, ερωτικο ποιημα και πόσο υπέροχες εικονες από την ανατρεπτικη, πλην ευαίσθητη Συλβια Πλαθ, Αζη μου, που με τις όμορφα επιλεγμενες λέξεις της δομεί το ιδιαίτερο και αναγνωρίσιμο σύμπαν της.
    Υπέροχα υποδέχεσαι το μηνα, που εύχομαι να ειναι ελπιδοφόρος, αισιόδοξος, ανατρεπτικός, καλή μου φίλη!
    Η ατμοσφαιρικη σύνθεση του Ρίχτερ ενισχυει το συναίσθημα που πηγάζει από το ποίημα της Πλαθ και η εκτελεση μού αρεσε πολύ!
    Τον αγαπώ τόσο αυτον τον δημιουργό, καθώς βρίσκει ευφανταστους δρομους να συνδέει τον κλασικό, με το συγχρονο ηχο!
    Ευχαριστουμε, αγαπημενη μου, κι ευχομαι τα χρυσοκίτρινα φυλλα κι οι βρόχινες στάλες του Νοέμβρη να ποτισουν τις καρδιές μας αγαπη και χαρα!
    Ας κινηθούμε στο διαβα του με υγεία και ασφάλεια, Αζη μου!Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ευχαριστώ, Ελπίδα μου για το όμορφο σχόλιό σου! Δεν βρήκα τους στίχους που λείπουν απ' το ποίημα της Πλαθ. Παρ' όλα αυτά δείχνει την διάσταση της αλλαγής που έρχεται με τον Νοέμβρη να κυριαρχεί στο Φθινόπωρο.
    Ναι, κι εμένα μου αρέσει ο Ρίχτερ εξαιρετικά και ψάχνω πολλές φορές τα έργα του.
    Καλό μήνα κι από δω, γλυκιά μου φίλη με υγεία κι αισιοδοξία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή