Δευτέρα 10 Αυγούστου 2020

Πρωί - Μεσημέρι - Βράδυ


 Θα μας μιλήσει με ήχους ο Χάυδν για μια ολόκληρη μέρα.



Ανάμεσα στα πρώτα έργα που έγραψε ο Χάϋδν όταν μπήκε στην υπηρεσία της οικογένειας των Εστερχάζυ  ήταν η 6η, η 7η και η 8η συμφωνία του, ένα τρίπτυχο αφιερωμένο στις διαφορετικές ώρες της ημέρας. Τουλάχιστον έτσι τις ερμήνευσε ο πρίγκηπας Πωλ Άντον Εστερχάζυ, ο οποίος έδωσε και τους υπότιτλους. Γράφτηκαν το 1761.


Το Παλάτι των Εστερχάζυ όπου πρωτοπαίχτηκαν οι Συμφωνίες 6,7, και 8





ΠΡΩΙ!
Η Συμφωνία αρ. 6 σε Ρε μείζονα ξεκινάει με μια αργή εισαγωγή που δηλώνει ξεκάθαρα ανατολή ηλίου. Το υπόλοιπο έργο είναι ασαφές, όπως, βέβαια είναι και οι άλλες δυο συμφωνίες που έπονται. Είναι ξεκάθαρο ότι η κύρια πρόθεση του Χάϋδν ήταν να δείξει τις ικανότητες των μουσικών του, κι αυτό φαίνεται από την αφθονία εξαιρετικών σολιστικών περασμάτων.

Haydn: Le Matin


                                                            Κλωντ Μονέ: Η Ανατολή




ΜΕΣΗΜΕΡΙ!
Η Συμφωνία αρ. 7 σε Ντο μείζονα αρχίζει με μια φανφάρα κι ένα τελετουργικό εμβατήριο. Βέβαια δεν είναι και σαφές ότι αυτό θυμίζει μεσημέρι. Αυτό που περιέχει είναι το οπερατικό ύφος του πρόσφατου παρελθόντος. Ίσως ο Χάϋδν ήθελε να δείξει στον εργοδότη του ότι γνώριζε τους κανόνες του ευγενούς Μπαρόκ, αλλά ήταν ικανός να προσθέσει και τις δικές του προσωπικές απόψεις.

Haydn: Le Midi


                                                               George Henry: Μεσημέρι



ΒΡΑΔΥ!
Η Συμφωνία αρ. 8 σε Σολ μείζονα αρχίζει μ’ ένα χαρούμενο χορευτικό ρυθμό . Μια ζίγκα σε φόρμα σονάτας χρησιμοποιώντας μια μελωδία του Γκλουκ απ’ την όπερά του Le diable à quatre. Το τελευταίο μέρος της Συμφωνίας έχει τον υπότιτλο Tempesta, όπου ο συνθέτης είχε πρόθεση να θυμίσει την αίσθηση της καταιγίδας.


Haydn: Le Soir



Λεονίντ Αφρέμοβ: Βράδυ 

               Leonid Afremov - Evening Paintings... | Facebook                                               

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου