Κυριακή 5 Σεπτεμβρίου 2021

Και πάλι Σεπτέμβρης...

 



Και πάλι Σεπτέμβρης!

Φαίνεται τόσο παράξενο εγώ που δεν έδωσα όρκους
Να κάθομαι εδώ απαρηγόρητη σε τόσο χρυσαφένιο καιρό
Και νοσταλγικά να θυμάμαι -

Ένας αναστεναγμός βαθιάς λαχτάρας,
Μια αστραφτερή ματιά και λέξεις που δεν είχαν όρια
Μια γρήγορη ανταπόκριση, μια άμεση χαρούμενη υποταγή
Σε άγρια φιλιά και φλόγα!

Ωιμέ!
Και πάλι Σεπτέμβρης!
Φαίνεται τόσο παράξενο που ενώ εγώ κράτησα τους όρκους
Κάθομαι εδώ μονάχη μου, και άδεια, και βουβά να προσεύχομαι
Πώς δεν θα θυμάμαι!

(Jessie Redmon Fauset - 1882-1961)


Ας θυμηθούμε με τον Χάρυ Μπελαφόντε έναν Σεπτέμβρη...


Harry Belafonte - Try To Remember


Αρχάγγελος Σεπτεμβρίου βοά μέσα στην πόλη 


Τις μέρες τις γλυκιές του Σεπτεμβρίου, όταν δεν έχει ακόμη
βρέξει και είναι το άκουσμα των ήχων πιο αραιό και η
γεύσις των ωρών και από του θέρους πιο πυκνή, όταν στους
κήπους σκάνε τα ρόδια, και πάλλονται υψιτενείς οι στήμονες
των λουλουδιών, και σφύζουν στις πορφύρες των φλεγόμενοι
οι ιβίσκοι, όλοι σαν υπερβέβαιοι γαμβροί που στων νυμφών
κτυπούν τις θύρες, τότε, σαν να ‘ναι πάντα καλοκαίρι (γιατί
όποια κι αν είναι η εποχή, ο πόθος είναι πάντα θέρος) ανα-
γαλλιάζουν οι ψυχές, και ο Έρωτας, ο πιο ξανθός αρχάγγε-
λος του Παραδείσου, βοά και λέγει στο κάθε που άγγιξε
κορμί: Τα ρούχα πέτα, γδύσου.
Τίποτε μη φοβάσαι.
Έαρ, χειμώνας, θέρος-
όπου κι αν είσαι-
είναι η ρομφαία μου μαζί σου.

(Ανδρέας Εμπειρίκος 1901-1975)


Η αγαπημένη Γιοβάννα σ' ένα τρυφερό τραγούδι του Γ. Σπανού 


Γιοβάννα - Θυμήσου το Σεπτέμβρη

Ο Σεπτέμβρης του 1903 

Τουλάχιστον με πλάνες ας γελιούμαι τώρα
την άδεια την ζωή μου να μη νιώθω.

Και ήμουνα τόσες φορές τόσο κοντά
και πώς παρέλυσα, και πώς δειλίασα
γιατί να μείνω με κλειστά τα χείλη
και μέσα μου να κλαίει η άδεια μου ζωή,
και να μαυροφορούν οι επιθυμίες μου.

Τόσες φορές τόσο κοντά να είμαι
στα μάτια και στα χείλη τα ερωτικά,
στ’ ονειρεμένο, το αγαπημένο σώμα.
Τόσες φορές τόσο κοντά να είμαι.

(Κωνσταντίνος Καβάφης 1863-1933)


Kι Νηλ Ντάιμοντ με το δικό του πρωινό του Σεπτέμβρη


September Morn- Neil Diamond



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου