Σάββατο 20 Ιουλίου 2013

AMY MARCY CHENEY BEACH

Η Amy Marcy Cheney Beach (5 Σεπτεμβρίου, 1867 - 27, Δεκεμβρίου 1944) ήταν μια Αμερικανίδα συνθέτρια και πιανίστα. Ήταν η πρώτη επιτυχημένη αμερικανίδα γυναίκα συνθέτρια μεγάλων έργων της μουσικής τέχνης. Οι περισσότερες από τις συνθέσεις της κι εκτελέσεις της ήταν κάτω από το όνομα κα HHA Beach.
Η Beach γεννήθηκε ως Amy Marcy Cheney στο Henniker, Νιού Χάμσαιρ σε μια διακεκριμένη οικογένεια της Νέας Αγγλίας. Παιδί θαύμα, ήταν σε θέση να τραγουδήσει σαράντα μελωδίες με ακρίβεια από την ηλικία ενός έτους. Από την ηλικία των δύο μπορούσε να αυτοσχεδιάσει ένα απάντηση σε οποιαδήποτε μελωδία της τραγουδούσε η μητέρα της, η ίδια έμαθε μόνης της να διαβάζει σε ηλικία τριών ετών, και άρχισε να συνθέτει απλά βαλς στην ηλικία των τεσσάρων ετών . Άρχισε επίσημα μαθήματα πιάνου με τη μητέρα της στην ηλικία των έξι, και ένα χρόνο αργότερα άρχισε να δίνει δημόσια ρεσιτάλ, παίζοντας έργα των Handel, Beethoven, Chopin, και δικά της κομμάτια της.
Το 1875, η οικογένεια Beach μετακόμισε στη Βοστώνη, όπου τους συνεβούλευσαν να την γράψουν σ’ ένα Ευρωπαϊκό Ωδείο. Οι γονείς της επέλεξε, την πρόσληψη του Ernst Perabo και αργότερα του Carl Baermann ως καθηγητές πιάνου. Στην ηλικία των δεκατεσσάρων, η Amy έλαβαν την μόνη τυπική εκπαίδευσή της στη σύνθεση με τον Junius W. Hill, με τον οποίοσπούδασε αρμονία και αντίστιξη για ένα χρόνο. Εκτός από αυτό το έτος της εκπαίδευσης, η Amy ήταν αυτοδίδακτη. Συχνά μάθαινε μέσα από τη μελέτη κλασσικών κομματιών, όπως του Μπαχ το Καλο-Συγκερασμένο Κλειδοκύμβαλο.
Η Beach έκανε το επαγγελματικό ντεμπούτο της στη Βοστόνη το 1883, παίζοντας το Rondo του Chopin στην μι ύφεση και το κοντσέρτο του Moscheles σε σολ ελάσσονα. Λίγο μετά εμφανίστηκε ως σολίστ με τη Συμφωνική Ορχήστρα της Βοστώνης. Μετά το γάμο της το 1885 με τον Δρ Henry Harris Aubrey Beach - έναν χειρουργό της Βοστώνης 24 χρόνια μεγαλύτερό της - συμφώνησε να περιορίσει τις εμφανίσεις της στο κοινό μια φορά το χρόνο, και τα έσοδα να γίνονται δωρεά για φιλανθρωπικό σκοπό. Ακολουθώντας την επιθυμία του συζύγου της, αφοσιώθηκε στη σύνθεση. Πρώτη μεγάλη επιτυχία της ήταν η Λειτουργία στο μι-ύφεση μείζονα, η οποία πραγματοποιήθηκε το 1892 από την Ένωση Handel και Haydn. Η πετυχημένη παράσταση της Λειτουργίας ανέβασε την Beach στον κατάλογο των πιο μεγάλων συνθετών της Αμερικής. Συνέθεσε το Jubilate ( αγάλλομαι) για την αφιέρωση του Κτιρίου της Γυναίκας στην Κολομβιανή έκθεση το 1893.
Μετά το θάνατο του συζύγου της το 1910, η Beach περιόδευσε στην Ευρώπη για τρία χρόνια ως πιανίστα, παίζoντας δικές της συνθέσεις. Ήταν αποφασισμένη να δημιουργήσει μια φήμη εκεί τόσο ως ερμηνεύτρια όσο και ως συνθέτρια. Επέστρεψε στην Αμερική το 1914, όπου έζησε στην Αποικία ΜακΝτάουελ στο Peterborough, New Hampshire. Το 1915, έγραψε Δέκα Εντολές για νέους συνθέτες, όπου εξέφραζε πολλές από τις αυτο-δίδακτες αρχές της. Η Beach αργότερα μετακόμισε στη Νέα Υόρκη, όπου έγινε η κατ’ ουσίαν επίσημη συνθέτρια στην Επισκοπική Εκκλησία του Αγίου Βαρθολομαίου στη Νέα Υόρκη. Χρησιμοποίησε την ιδιότητά της ως η κορυφαία αμερικανίδα γυναίκα - συνθέτρια για την προώθηση της σταδιοδρομίας των νέων μουσικών. Υπηρετεί ως επικεφαλής των διαφόρων οργανισμών, συμπεριλαμβανομένης και της Ένωσης των Αμερικανίδων γυναικών συνθετριών. Η καρδιοπάθεια οδήγησε στη συνταξιοδότηση την Beach το 1940 και στο θάνατό της στη Νέα Υόρκη το 1944.
Μέλος της «Δεύτερης Σχολής της Νέας Αγγλίας" ή του "Όμιλου Βοστώνης," αυτή είναι η μοναδική γυναίκα που βρίσκεται μαζί με συνθέτες όπως John Knowles Paine, Arthur Foote,George Chadwick, Edward MacDowe, George Whiting, και Horatio Parker . H Γραφή της έχει  κυρίως ένα ρομαντικό ιδίωμα, συχνά σε σύγκριση με εκείνη των Μπραμς και Ραχμάνινοφ. Σε μεταγενέστερα έργα της, που πειραματίστηκε, απομακρύνεται από τονικότητα χρησιμοποιώντας απασχολούν ολοτονικές κλίμακες και πιο εξωτικέ αρμονίες και τεχνικές.
Οι συνθέσεις της Beach περιλαμβάνουν τη Θεία Λειτουργία στο μι-ύφεση μείζονα (1892), την Gaelic Symphony (1896), μια σονάτα για βιολί, ένα κοντσέρτο για πιάνο, Παραλλαγές σε Βαλκανικά Θέματα, ένα κουιντέτο για πιάνο, διάφορα χορωδιακά και μουσικές συνθέσεις μουσικής δωματίου, μουσική πιάνου, περίπου 150 τραγούδια και την όπερα Cabildo (1932).
Τα θρησκευτικά χορωδιακά έργα της περιλαμβάνουν μουσική του Te Deum που η πρώτη εκτέλεση έγινε από την χορωδία των ανδρών και αγοριών στην Επισκοπική Εκκλησία Εμμανουήλ στη Βοστώνη, Άσμα του Ήλιου του Αγίου Φραγκίσκου να παρουσιάζεται για πρώτη φορά στον Αγίου Βαρθολομαίο στη Νέα Υόρκη, και μια ντουζίνα άλλα κομμάτια, που ερευνήθηκαν εκτενώς στη δεκαετία του 1990 από τη Betty Buchanan, Μουσική Διευθύντρια της Χορωδίας του Καπιτώλιου στην Ουάσιγκτον, DC
Ήταν πιο δημοφιλής, ωστόσο, για τα τραγούδια της. «Το έτος κατά την Άνοιξη" από την Τρία Τραγούδια Browning, Op. 44 είναι ίσως το πιο γνωστό έργο της Beach. Παρά τον όγκο και τη δημοτικότητα των τραγουδιών κατά τη διάρκεια της ζωής της, δεν υπάρχει καμμία συλλογή τραγουδιών αποκλειστικά με τα δικά της.  Στις 9 Ιουλίου 2000 στο περίφημο Shell Hatch της Βοστώνης, το Boston Pops απέτισε φόρο τιμής στην Beach. Το όνομά της προστέθηκε στον τοίχο από γρανίτη με θέμα "The Shell". Ενώνει τα ονόματα άλλων 86 άλλων συνθετών όπως Bach, Handel, Chopin, Debussy, ΜακΝτάουελ, και ο Μπετόβεν. Η Amy Beach είναι η μόνη γυναίκα-συνθέτρια στον τοίχο από γρανίτη. Η Beach εντάχθηκε στο Αμερικανικό Μέγαρο Κλασικής Μουσικής Διασημοτήτων του Σινσινάτι, του Οχάιο στις 24 Απριλίου 1999. Το 1994 η οργάνωση «Γυναικεία Κληρονομιά» αφιέρωσε μια πινακίδα χαλκού στο μνήμα της Beach στο Κοιμητήριο της Βοστώνης.
Μπορείτε ν’ ακούσετε:

Θέμα και παραλλαγές σε βαλκανικά θέματα :
Κοντσέρτο για πιάνο: http://www.youtube.com/watch?v=ZQNhIKzTlRE
Αυτοσχεδιασμός (πιάνο): http://www.youtube.com/watch?v=qkInGo8-Y_E
Έκσταση (βιολί, πιάνο, τραγούδι): http://www.youtube.com/watch?v=Tvyb6pqR__8
Τρια Τραγούδια Browning op.44: http://www.youtube.com/watch?v=YPrRfADMjvw

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου